Sobota, 21 maja 2011 Komentarze: 3
Dzień pierwszy
Dzień drugi

HZ: 32% | FZ: 29% | PZ: 39%

Walim - Mała Sowa (972 m n.p.m.) - Wielka Sowa (1015 m n.p.m.) - Przełęcz Kozie Siodło (885 m n.p.m.) - Lisie Skały - Sokolec - Sierpnica - Kolce - Osówka - Grządki - Walim

Samochód zostawiamy w Walimiu. Niedaleko zakładów włókienniczych. A raczej tego, co z nich zostało…

Początki włókiennictwa w tym rejonie sięgają XVII wieku. Koniec przypada na rok 1992 – smutne…

Zaczynamy tak jak zwykle, czyli od zgubienia szlaku ;)

Oprócz żółtego szlaku gubimy też ścieżkę, którą się poruszaliśmy :)

Ważne, że jest ładnie!

Oczywiście dajemy sobie radę - w końcu każdy prawdziwy facet ma przy sobie mapę, kompas i… GPS’a ;p

Po kilkunastominutowym targaniu rowerów przez środek lasu lądujemy z powrotem na żółtym szlaku – będziemy żyć!

A może jednak nie… Dalej targamy je na plecach żółtym pieszym na Małą Sowę… (KONKURS „Znajdź Dudę” odc. 1 ;)

Trochę na niego musiałem czekać, więc porozglądałem się po okolicy robiąc kilka zdjęć.

Po wczłapaniu się na Małą jedziemy (nareszcie rowery na coś się przydają!) na Wielką Sowę :)

No Duda – jedziesz, czy nie?! A może kolanko boli po wywrotce?! ;p

Jednak pojechał ;)

Jest i punkt kulminacyjny wycieczki – 1015 m n.p.m.

A nawet 25 metrów i jedno piwo więcej :)

Jako drogę w dół wybraliśmy techniczny zjazd (dużo dużych kamieni ;) na Przełęcz Kozie Siodło.

Przy Lisich Skałach robimy krótki postój.

Druga odsłona KONKURSU „Znajdź Dudę” ;)

Ja oczywiście nie marnuję czasu i robię trochę zdjęć.

Na jedno sam się załapałem :D

Dalsza droga to jazda asfaltami (głównie...) do Walimia.
Tak nam się spodobało, że wyjechaliśmy prawie w Głuszycy, czyli drugi już error nawigacyjny zaliczony ;p W Kolcach pytamy napotkaną babcię, jak dojechać najkrótszą drogą do Walimia. Proponuje nam Głuszycę i pyta po co tam chcemy jechać, czy do sztolni itp. Gdy jej powiedzieliśmy, że tam mamy samochód to nas wyśmiała ;)

2011 Sowi off-road i nie tylko
Kolejny dzień --->

daVe 21:34 poniedziałek, 23 maja 2011
mogilniak, też już kilka razy byłem w rejonie Wałbrzycha - zgadzam się, że to rewelacyjne tereny dużo zawdzięczające Niemcom :)
Dominik, auto się znalazło, wyjaśnienie w treści ;)
mogilniak 21:11 poniedziałek, 23 maja 2011
Te tereny są rewelacyjne. Jeszcze z 2 lata i będę je znał jak własną kieszeń :) Swego czau był też taki objazd przy okazji zlotu forumrowerowe.org .... Ale i bez roweru tam jest ciekawie, zwłaszcza stare konstrukcje z okresu III Rzeszy.
D.L 20:28 poniedziałek, 23 maja 2011
Świetne fotki, świetna wyprawa tylko auto potem znaleźliście :P ?

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa dzikt

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

• Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po prawie 10 tys. kilometrów szutrów i tragicznych asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na szutrówkę to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

• Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)