Luty, 2014

Piątek, 28 lutego 2014 Komentarze: 1
CADavg: 46 rpm | Leśne - Fordon - Stary Rynek - Masa Krytyczna - Leśne

Dziś ostatni piątek miesiąca, więc pomyślałem, że w ramach relaksu skoczę na masę. Okazało się, że dzisiejsza jest poświęcona pamięci żołnierzy wyklętych, wszystko za sprawą jutrzejszego Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych, czyli tych, którzy nie potrafili pogodzić się z faktem, że powojenna Polska nie będzie krajem wolnym i niepodległym, i z tego powodu byli prześladowani przez komunistyczne władze. Bardzo pozytywna inicjatywa - były "historyczne" przemówienia i trasa ułożona tak, aby odwiedzić kilka miejsc związanych z Niezłomnymi. Jedyny minus - tempo. A raczej jego brak. Gdyby nie to, że na rynek pojechałem okrężną drogą przez Fordon, to nie wiem, czy miałbym średnią wyższą niż 10 km/h. No bez przesady...

Czwartek, 27 lutego 2014 Komentarze: 0
HZ: 5% | FZ: 50% | PZ: 43%
Leśne - Brzoza - Łabiszyn - Barcin - Piechcin - Pakość - Wojdal - Dźwierzchno - Złotniki Kujawskie - Łabiszyn - Brzoza - Leśne

W sumie lubię służby. Posiedzi człowiek na takiej 24 h i później ma dzień wolnego, dzięki czemu można setki walić :) Tak jak dzisiaj. Początkowo miałem jechać do Chełmna, ale tym razem sprawdziłem wiatr. Zamiast całą drogę mieć boczny wybrałem najpierw wmordewind, za to z powrotem na luzie :) Trasa do Łabiszyna średnia, spory ruch i dużo łat, na szczęście dość szeroko. Do Barcina niewiele lepiej. Asfalt porządniejszy, ale ruch jeszcze większy. Nie wiedziałem, że jest tam tyle cementowni i kopalni kruszywa. Aż w powietrzu to wszystko latało. Myślałem, że na szosie rower się nie brudzi, a wróciłem cały zakurzony ;) Od Pakości do Złotnik - rewelacja. Spokój i w większości asfalt gładki jak stół :) Od Złotnik do Łabiszyna tak sobie, na szczęście z wiatrem. Powrót z Łabiszyna standardowo. W czasie jazdy zjadłem dwa pączki, czyli jak nigdy nadal jestem na dużym plusie - bilans tegorocznego Tłustego Czwartku to +8 pączków :D

Wtorek, 25 lutego 2014 Komentarze: 1
HZ: 14% | FZ: 61% | PZ: 23%
Leśne - Niemcz - Żołędowo - Nekla - Kotomierz - Sienno - Dobrcz - Borówno - Nekla - Żołędowo - Niemcz - Rynkowo - Leśne

Nosz kurde, dzisiaj to chyba non stop miałem pod wiatr. Nie wiem, jak to możliwe, ale wiało przez większość drogi.

Poniedziałek, 24 lutego 2014 Komentarze: 3
HZ: 5% | FZ: 26% | PZ: 68%
Leśne - Niemcz - Żołędowo - Jarużyn - Fordon - Zamczysko - Myślęcinek - Leśne

Moje spostrzeżenia - jest szybko :) Dużo łatwiej połyka się kilometry, trzydziestka w zasadzie nie znika z licznika, podoba mi się to. Za to dużo bardziej trzeba się skupiać na drodze, a przy prędkości >50 km/h czułem się tak jakoś dziwnie. Pewnie mi kiedyś przejdzie, ale narazie "kontakt" z podłożem jest zbyt odczuwalny ;) No i nie wszystko chodzi, jak powinno: muszę chyba zmienić tylną linkę i pancerz, bo przerzutka nie zawsze mnie słucha. Pod tym kątem górskie gripy Srama działają duuużo lepiej. Oprócz tego chyba zostałem przyjęty do grona bydgoskich szoszonów. Dziś trzy osoby mijałem na kolarkach, wszyscy machali itp. Na MTB nie zawsze się to zdarzało...

Niedziela, 23 lutego 2014 Komentarze: 0
Karolin - Malta - Karolin

Na więcej brakło czasu i światła ;(
Sobota, 22 lutego 2014 Komentarze: 0
Karolin - Kicin - Dziewicza - Kicin - Karolin

Krótko bo:
a) nadal jestem chory,
b) w ten weekend mam speckę, więc czasu mało w ciągu dnia,
c) nie mam lampek w Poznaniu, a z racji pkt. b) musiałbym jeździć nocą, więc też odpada.

Ale i tak było super! Już nawet bez trzymanki umiem jeździć ;) Jeszcze parę rzeczy do poprawy zostało (m.in poprawa położenia prawej manetki, zamiana hamulców przód/tył - prawo/lewo i w związku z tym ponowne nawinięcie owijki), ale jak narazie jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza z ramy - nie wiem jak by było na aluminium, ale na węglu naprawdę czuć, że amortyzuje. Jest bardziej komforotowo niż na Lawince! (pomijając przedni wideł oczywiście ;)

Środa, 19 lutego 2014 Komentarze: 10
Racula - Dżonków - Racula

Jednak Wilier! Po długich rozmyślaniach podjąłem decyzję co do pierwszej szosy - padło na używaną kupkę węgla :) Sprzedający spoko, zgodził się na ewentualną odsyłkę, gdyby mi coś nie pasowało. Pooglądałem ją z każdej strony, nic nie zauważyłem. Owszem parę rzeczy trzeba jeszcze podregulować, ale ogólnie jest spoko. Przynajmniej na oko takiego szosowego laika jak ja.

Jeśli chodzi o jazdę, to WOW. Jednak szosa daje zupełnie inne wrażenia. Jeszcze boję się puszczać kierownicę bo mi dziwnie na boki lata ;) ale ogólne wrażenie spoko :) Z chęcią bym natłukł trochę kilometrów, ale dopadło mnie zapalenie krtani i Sylwia mnie nie chce puścić ;) A ja nawet nie mogę na nią nakrzyczeć... ;)

Dość gadania, poznajcie moją nową miłość - Wilmę :)
Sobota, 15 lutego 2014 Komentarze: 0
CADavg: 77 rpm | HZ: 25% | FZ: 56% | PZ: 15%
Leśne - Rynkowo - Leśne - Jachcice - Stare Miasto - Wzgórze Wolności - Wyżyny - Leśne

Miałem jechać na północ, ale pozostałości lodu na drodze i deszcz cofnęły mnie do domu. Wymiękłem. Bedąc pod klatką przestało jednak padać, więc wybrałem się na bujanie po mieście. Oczywiście znowu zaczęło padać... Wróciłem mokry, brudny i zziębnięty - suuuper :(

Środa, 12 lutego 2014 Komentarze: 6
Temp.-2.0 °C
CADavg: 82 rpm | Leśne - Czyżkówko - Opławiec - Smukała - Jachcice - Centrum - Gdańska - Leśne

Po wielu godzinach spędzonych na przeglądaniu for, aukcji i sklepów musiałem przedmuchać sobie mózg chłodnym powietrzem. No więc pojechałem. Z ciekawostek to prawie bym pieszą na przejściu stuknął. Nie dość, że się przed nią zatrzymałem to jeszcze udało się opanować uślizg przedniego koła - normalnie mistrzostwo świata! :D

Wtorek, 11 lutego 2014 Komentarze: 0
CADavg: 82 rpm | HZ: 39% | FZ: 25% | PZ: 8%
Leśne - Niemcz - Żołędowo - Niwy - Jarużyn - Fordon - Akademicka - Leśne

Od rana w Bydgoszczy pogoda pod psem, więc rower odkładałem jak się tylko dało. Był nawet pomysł na trenażer, ale na szczęście się opamiętałem ;) Wieczorem asfalty prawie całkowicie przeschły, więc wyskoczyłem na małą rundkę po okolicy. Mniejszą nawet niż zakładałem, bo mi baterie z tyłu padły. Dobrze, że coś mnie pokusiło, żeby założyć kamizelkę. Inaczej czekała by mnie zabawa w cichociemnego a to mnie strasznie wkurza, gdy to ja siedzę za kierownicą auta.