rowerowe historie

daVe
Wpisy archiwalne w kategorii

2022 Szwajcaria Połczyńska

Dystans całkowity:147.02 km (w terenie 105.00 km; 71.42%)
Czas w ruchu:08:28
Średnia prędkość:17.36 km/h
Maksymalna prędkość:44.75 km/h
Suma podjazdów:1238 m
Maks. tętno maksymalne:177 (98 %)
Maks. tętno średnie:130 (72 %)
Suma kalorii:4775 kcal
Liczba aktywności:3
Średnio na aktywność:49.01 km i 2h 49m
Więcej statystyk
Sobota, 18 czerwca 2022 Komentarze: 0
Dystans78.31 km
Teren50.00 km
Czas04:14
Podjazdy555 m
SprzętLawinka
Vśrednia18.50 km/h
Vmax40.79 km/h
Tętnośr. 90
Tętnomax156
Kalorie 2638 kcal
Temp.25.0 °C
Więcej danych
Tego było mi trzeba! Prawie cały dzień na rowerze! :) Zaczynamy od szybkiego dojazdu na miejsce zbiórki, czyli zbiornik retencyjny w Międzyborzu. Tam ekipa składa rowery i wesołą bandą jedziemy w kierunku Wilczych Dołów, które jak dla mnie są obowiązkowym punktem w trakcie zwiedzania Szwajcarii Połczyńskiej.

Po wyjechaniu z lasu kontynuujemy jazdę szlakiem "Zwiniętych Torów", czyli prawie 30 kilometrową rowerówką puszczoną starym nasypem kolejowym. Dla dzieciaków idealnie!

Widoczki są rewelacyjne!!! Poniżej zdjęcie ze strony  polczyn-zdroj.pl pokazujące, jak wygląda większość szlaku.

Jedzie się super, sporo pogaduszek, trochę zdjęć - wakacje w pełni! :)

W pewnym momencie podejmujemy jednak decyzję z drabem, że pociśniemy "trochę" szybciej, żeby zdążyć na rodzinną pizzę w Złocieńcu. Prędkość wzrasta, więc kilometry zaczynają lecieć coraz szybciej. Po posiłku i luzerskim kręceniu się po Złocieńcu ciśniemy na kolejne miejsce zbiórki - plażę w Cieszynie. Trochę pobłądziliśmy w lesie, ale w końcu docieramy na miejsce. Tam kocyki, kąpiele i tym podobne atrakcje. Nasze rowery nie zmieściłyby się do samochodów, więc powrót do siedliska również rowerowy. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie dołożyli sobie paru kilometrów ;) Poza odkryciem ogromnego stada koniny kończymy to, czego nie udało się zrobić parę dni wcześniej - objeżdżamy brakującą nam część "Połczyńskiej Gardy". Było ciężko, w paru miejscach było butowanie (rower nie ten, opony nie te, forma też nie ta :p ), ale to była wisienka na torcie całego wyjazdu. Dzięki chłopaki za wspólne kilometry!!!

Trasa: Czarnkowie - Gaworkowo - Międzyborze - Wilcze Jary - Dobino - Toporzyk - Słowianki - Cieszyno - Złocieniec - Cieszyno - Rzepowo - Warniłęg - Bolegorzyn - Śmidzięcino - Czarnkowie - Rezerwat Dolina Pięciu Jezior - Czarnkowie
Czwartek, 16 czerwca 2022 Komentarze: 0
Dystans35.20 km
Teren35.00 km
Czas01:59
Podjazdy468 m
SprzętLawinka
Vśrednia17.75 km/h
Vmax44.75 km/h
Tętnośr.130
Tętnomax177
Kalorie 1147 kcal
Temp.18.0 °C
Więcej danych
Plan objechania szlaku "Połczyńska Garda" nie udał się nawet w 50%, ale i tak było super. Niestety miejscami ścieżka jest dość mocno pozarastana i pozawalana drzewami, więc trzeba było sporo improwizować. Czego na pewno nam nie zabrakło to dobrej zabawy! :) Po powrocie na bazę okazało się, że dziewczyn nie ma, więc pojechaliśmy szukać je na Wolą Górę (219 m n.p.m.). Był to strzał w dziesiątkę, bo akurat zaczynały piknik z dzieciakami. Z Wolej Góry już w trochę mniejszym składzie okrężną drogą wróciliśmy na obiad.


Trasa: Czarnkowie - Rezerwat Dolina Pięciu Jezior - Wola Góra (219 m n.p.m.) - Lipno - Kłokowo - Nowy Toporzyk - Gaworkowo - Czarnkowie
Środa, 15 czerwca 2022 Komentarze: 0
Dystans33.51 km
Teren20.00 km
Czas02:15
Podjazdy215 m
SprzętLawinka
Vśrednia14.89 km/h
Vmax34.45 km/h
Kalorie 990 kcal
Temp.18.0 °C
Więcej danych
Z Laurą w foteliku na obiad do Starego Drawska. Były konie, komary i płot w poprzek szlaku. W drodze powrotnej drab z Marianem pojechali do Czaplinka, a ja z dziewczynami (dwie duże + dwie małe :) ) drogą stu zakrętów wróciliśmy na bazę. Droga Czaplinek - Połczyn-Zdrój chwilowo (taaa... chwilowo... drugi rok) jest w remoncie, więc ruch jest w zasadzie zerowy, co Laura wykorzystała na przycięcie komara. Ocknęła się na brukowanym podjeździe pod Czarnkowie radośnie krzycząc - szybciej!!!


Trasa: Czarnkowie - Kluczewo - Kuźnica Drawska - Stare Drawsko - Drahimek - Kluczewo - Czarnkowie

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

90053.68

KILOMETRÓW NA BLOGU

24039.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.30 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

171d 19h 03m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po prawie 10 tys. kilometrów szutrów i tragicznych asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na szutrówkę to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

  • Ameliniowa rama Canyon Grizl 6
  • Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Koła DT Swiss Gravel LN
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460