Czerwiec, 2013

Sobota, 22 czerwca 2013 Komentarze: 0
CADavg: 68 rpm | Ogrody - Karolin - Ogrody

Miała być kolejna setka, ale trzeba było rodzicom przy remoncie pomóc.
Piątek, 21 czerwca 2013 Komentarze: 1
CADavg: 78 rpm | HZ: 22% | FZ: 53% | PZ: 22%

Ogrody - Rusałka - Strzeszynek - Kiekrz - Lusowo - Lusówko - Więckowice - Zborowo - Żarnowiec - Tomice - Stęszew - Górka - Góreckie - Puszczykówko - Puszczykowo - Luboń - Malta - Rusałka - Ogrody

Nie lubię uzupełniać wpisów sprzed kilku dni bo nigdy nie pamiętam, co takiego się działo. Tak jest też tym razem. Miałem akurat wolne kilka godzin, więc mimo upału wyskoczyłem przejechać choć część pierścienia. Szkoda, że sam, ale i tak było super. Uwielbiam wracać w te strony :)
Bydzia Power Kategoria > 50, Foto, PC-15
Wtorek, 18 czerwca 2013 Komentarze: 2
Kalorie 2098 kcal
CADavg: 78 rpm | HZ: 39% | FZ: 46% | PZ: 13%

Leśne - Myślęcinek - Rynkowo - Samociążek - Wyczółkowski - Koronowo - Samociążek - Bożenkowo - Nad Brdą - Smukała Dolna - Myślęcinek - Leśne

Po zabawie na Myślęcinku spotkałem chłopaków z Bydzi Power i razem z nimi śmignąłem do Samociążka. Tam się rozdzieliliśmy bo oni wracali do Bydgoszczy, a ja chciałem jeszcze poszaleć na singlach. Wyczółkowski i Nad Brdą były jednak łatwiejsze niż zwykle. Czyżby przez Karpacz?
Poniedziałek, 17 czerwca 2013 Komentarze: 2
HZ: 49% | FZ: 31% | PZ: 8%

Leśne - Gdańska - Dworcowa - Myślęcinek - Leśne

Zawiedziony własną techniką w Karpaczu polatałem na Myślęcinku. Siodło poszło trochę w dół, klamki bliżej kiery, żeby używać tylko palców wskazujących. No i tyłek za siodło, tak bardzo jak się da. Poprawa widoczna, mam nadzieję, że teraz będzie lepiej :)
Niedziela, 16 czerwca 2013 Komentarze: 0
CADavg: 69 rpm | Struga - Podzamcze - Struga

Wybraliśmy się z Mariuszem na pogolonkowe kręcenie nogą do jego dziadków. Po kawce i ciastku ruszyliśmy na okoliczne pagórki - w końcu rowery nie mogą być czyste... Po powrocie znowu trzeba było zmyć to śmierdzące błoto, bo inaczej bym rowerów do auta nie wziął! ;)
Sobota, 15 czerwca 2013 Komentarze: 13
CADavg: 72 rpm | HZ: 2% | FZ: 22% | PZ: 76%

Totalne, górskie upodlenie...

Kolejna wizyta w Karkonoszach za nami. Pierwsze górskie giga zaliczone. Może nie w najlepszym stylu, ale o tym za chwilę.
Karpacz przywitał nas piękną pogodą. Czasu przed startem nie mieliśmy zbyt wiele, ale ze wszystkim się wyrobiliśmy. Podjazd pod Wang solidnie rozciągnął stawkę i chyba każdy jechał tam, gdzie powinien (no może poza Zbyszkiem, który już wtedy sapał jak lokomotywa gdzieś w połowie peletonu ;)

Pierwszy wjazd w teren i zaczyna się frajda. Początkowo jest lajtowo, ale to nie znaczy, że nie ma co robić - już wtedy klocki się pięknie podsmażyły. Gdy zaczęły się konkretniejsze zjazdy wyszło na jaw, że na nich nie poszaleję... Jeszcze nigdy nie miałem takiej blokady jak tym razem. Zero czucia roweru, strach przed każdym większym uskokiem. Przyznaję się bez bicia - sprowadzałem. Dużo za dużo. Czasowo wcale na tym tak bardzo nie traciłem, ale niesmak pozostał.

Do rozjazdu na giga dojeżdżam ze sporym zapasem. Pod górkę kręci mi się całkiem przyzwoicie. Gorzej w dół... Zjazd z Dwóch Mostów - jak dla mnie kompletna masakra. A wiem, że jest możliwy do zrobienia, bo większość trasy tasowałem się z Rafałem Ignaczakiem z miejsowego MKS 11 i on zjeżdżał wszystko. Dosłownie!!! Na podjazdach zawsze go doganiałem, ale to co robił jadąc w dół... nie do pomyślenia!

Gdzieś na 40 km przełączam się z trybu "jeszcze próbuję się ścigać" na tryb "próbuję dojechać do mety". Nie mam klasycznej bomby, ale sił zaczyna brakować, a do tego dochodzi niezadowolenie z braku techniki. Bufet na giga to dla nas ratunek po wspinaczce pod nasłonecznioną łąkę. Dochodzi mnie tam znajomy z Bydgoszczy, Maciej Ochendal z Bydzia Power i staram się go gonić, dzięki czemu nawet parę osób wyprzedziłem.

Powrót na pętlę mega to znowu konkretny popas na bufecie i systematyczne łykanie ogona mega, co lekko podbudowywuje. Na nowym asfalcie nad Chomontową wrzucamy nawet na chwilę twardsze przełożenie, stajemy na pedałach i pokazujemy, jak się jeździ na giga :p

O dziwo nie osłabłem, a nawet się trochę pobudziłem :) Do tego na zjazdach zaczyna być już lepiej, zjeżdżam zdecydowanie więcej, czasami tylko blokowany przez megowców. Chyba jednak większość siedzi w głowie... Zjazd korzeniami na żółtym oczywiście początkowo sprowadzam, mijam Krzycha męczącego się z nadgarstkiem, a gdzieś od połowy zaczynam nieśmiało próbować swoich sił i nawet jakoś to idzie. Wkurzam się tylko, jak ja rzeźbię między kamieniami a bokiem wyprzedza mnie koleś zbiegający z rowerem pod pachą :D To było nie fair :p

Końcówka to znany fragment z agrafkami, które tradycyjnie odpuszczam. Może na świeżo bym spróbował, ale nie po prawie 70 km męczarni... Jeszcze tylko łączka na hamulcu, uskok "!!! !!!" z buta i upragniona meta, a tam wesoła gromadka Goggli wygrzewająca się na trawce :)

Czas: 6:23:53.2
Check point1: 2:32:30 / 106
Check point2: 5:01:45 / 113
GIGA Open: 109/131 (+13 DNF)
GIGA M2: 37/40 (+3 DNF)
Strata: 02:23:50 (Bartosz Janowski)
DST: 70,91 km

daVe - 109 (37 M2) - 6:23:53.2
duda - 129 (40 M2) - 7:37:40.1
toadi69 - 130 (22 M4) - 7:47:52.7

W przeciwieństwie do pozostałych, jak dla mnie było trudniej niż rok temu. Pewnie to kwestia pogorszenia techniki i przez to takie wrażenie. Na dzień dzisiejszy mam dość tej trasy, ale pewnie za tydzień mi przejdzie ;) Wynik jest jaki jest. Jakby się tak zastanowić to nawet nie jest tragicznie. W końcu udało się zapunktować do drużynówki!!! Po tegorocznym Karpaczu wiem jedno - więcej ciężkiego terenu, mniej śmigania po asfaltach i leśnych duktach!

Na pierwszych odcinkach byłem całkiem rześki i czysty ;)

Na zjazdach robiłem różne dziwne rzeczy, których do teraz nie rozumiem... Jak tutaj na przykład... Jadę.

Szukam grzybów.

Jadę dalej... (I co Wy na to powiecie?! Wstyd i hańba... Jeszcze się sfotografować dałem... ;)

Żeby nie było, coś tam zjechałem.

Nie ma co narzekać. Trza jeździć! A maraton był super. Trasa po prostu mega, świetnie przygotowana (choć na około 25'tym km brakowało strzałek, na pewno ktoś je zawinął...), rewelacyjna pogoda i super atmosfera. Chyba przesiadam się na giga na stałe, jest o wiele spokojniej, bez niepotrzebnej napinki. Nawet pogadać sobie można :) 6,5 godziny w siodle dało wycisk, były momenty zwątpienia, co ja tam robię (ale kto takich nie ma?), ale nie żałuję świetnej przygody "w świecie agd" :D

PS Przyprowadzić mi tego, co mówił, że nie będzie błota!!!
Czwartek, 13 czerwca 2013 Komentarze: 0
CADavg: 77 rpm | HZ: 58% | FZ: 1% | PZ: 0%

Leśne - Myślęcinek - Zamczysko - Fordon - Brdyujście - Wyspa Młyńska - Leśne

Zdać egzamin z wuefu na pięć w mojej kolumnie nie jest trudno (50 pompek, 50 brzuszków w czasie 2 minut, wahadło 10x10 m poniżej 30,9 s oraz 3000 m poniżej 13:45) ale jak się do niego podchodzi z marszu to zakwasy mogą być. Zresztą, w ubiegłym roku w Karpaczu też jechałem skwaszony po wuefie. Czyżby w tym roku powtórka?
Środa, 12 czerwca 2013 Komentarze: 0
CADavg: 82 rpm | Leśne - Osowa Góra

Są momenty, że mam dość ciągłych wyjazdów służbowych (przedwczoraj i wczoraj Gdynia, dziś Zegrze).
Czasami chiałbym trochę POMIESZKAĆ u siebie...
Niedziela, 9 czerwca 2013 Komentarze: 0
CADavg: 76 rpm | Karolin - PKP Poznań Wschód - (146 km) - PKP Bydgoszcz Główna - Leśne - Osowa Góra - Myślęcinek - Leśne

Korciło, aby z Poznania wrócić rowerem tą samą trasą co przedwczoraj, ale musiałbym wyjeżdżać w nocy bo zaraz jadę do Gdyni a musiałem jeszcze coś załatwić w Bdg. Dlatego też ostatecznie zdecydowałem się na PKP. Gdy już wszystko załatwiłem pobujałem się jeszcze po Myślęcinku. Szkoda, że sam... :p
Sobota, 8 czerwca 2013 Komentarze: 3
CADavg: 75 rpm | Karolin - Cytadela - Sołacz - Rusałka - Dobra - Rusałka - Strzeszynek - Rusałka - Strzeszynek - Rusałka - Sołacz - Cytadela - Karolin

Wpierw przymierzyć sakwy do bagażnika w Santosie, a później szybka rundka wokół Strzeszynka. W drodze powrotnej deszcz, kałuże i błoto. Wykorzystałem sytuację i zahaczyłem o myjkę, żeby trochę rower opłukać, bo by mnie chyba do domu nie wpuścili ;)