rowerowe historie

daVe
Macanie klamki Kategoria PC-15
Poniedziałek, 22 kwietnia 2013 Komentarze: 5
Dystans14.87 km
Czas00:44
SprzętLawinka
Vśrednia20.28 km/h
Vmax33.40 km/h
Tętnośr.131
Tętnomax158
Kalorie 423 kcal
Temp.18.0 °C
Więcej danych
CADavg: 71 rpm | HZ: 63% | FZ: 26% | PZ: 0%

Leśne - Fordońska - Wyspa Młyńska - Leśne

Tak jak już wspominałem po wczorajszym ścigu tylna klamka zaczęła szwankować. Najpierw wogóle nie odbijała, później za to sama z siebie powróciła do normy, ale z bardzo dużym luzem na tłoczku - tak na oko luźno wpada ze 3-4 mm i dopiero wtedy zaczyna pompować płyn. Z tego powodu odwiedziłem chłopaków z centrumrowerowe.pl. Niestety na pomacaniu się skończyło - bez rozebrania niczego się nie dowiemy, a są teraz zawaleni robotą. Umówiliśmy się na "po weekendzie majowym". Ważne, że przynajmniej mogę normalnie jeździć!

Komentarze

Maks 20:35 poniedziałek, 22 kwietnia 2013
Nie wiem czy Coś Ci pomoże schemat ale może drogą dedukcji dojdziesz co to może być.
http://formula.gregorio.pl/pliki/pobieralnia/RX_2012.pdf
Nie wykluczam dolewki i odpowietrzania ;) Co jak co ale bądź dobrej myśli ;)
daVe 20:19 poniedziałek, 22 kwietnia 2013
@Maks, nie zapada się - jest tak: zaczynam naciskać, pierwszy centymetr ruchu klamki (czyli około 3 mm ruchu tłoczka) nic się nie dzieje, jakbym ruszał klamką zupełnie bez tłoczka, i dopiero po tym pierwszym centymetrze ruchu klamki czuć, że zaczyna pompować płyn. Wtedy jest jak najbardziej ok, nawet modulacja jest. Można wciskać do oporu, aż koło zablokuje. Nie ma uczucia wpadania, co sugerowałoby zapowietrzony układ.

@klosiu, niestety masz rację. I nogę oczywiście ;)
Maks 20:11 poniedziałek, 22 kwietnia 2013
Tak czy siak pewnie bez rozebrania klamki się nie obejdzie ;)
klosiu 20:10 poniedziałek, 22 kwietnia 2013
Chora pora na wizyty w serwisach - wszyscy są zawaleni składanie rowerów z kartonów i nie baczą na to że ktoś chciałby się pościgać, To mnie właśnie zniechęca do korzystania z serwisów - poza większymi remontami zimą, gdy mają luz.
Maks 20:10 poniedziałek, 22 kwietnia 2013
Klamka się zapada ?
Jeśli tak to układ zapowietrzony. Jeśli płyn nie wycieka to byłbym dobrej myśli, wystarczy uzupełnić płyn i odpowietrzyć ;)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa nnejt
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

88942.86

KILOMETRÓW NA BLOGU

23521.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.28 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

169d 20h 31m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt Deore XT M8000
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Jeszcze zbyt wcześnie, aby wydawać ostateczny werdykt, ale wydaje mi się, że zamiana szosy na szutrówkę to był jednak strzał w dziesiątkę!

  • Ameliniowa rama Canyon Grizl 6
  • Osprzęt GRX RX400 (46/30 + 11/34)
  • Koła DT Swiss Gravel LN

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460