droga jest celem

> 50

Dystans całkowity:30026.98 km (w terenie 10807.00 km; 35.99%)
Piątek, 1 marca 2013 Komentarze: 2
HZ: 38% | FZ: 43% | PZ: 18%

Leśne - Fordon - Strzelce Dolne - Trzęsacz - Włóki - Dobrcz - Borówno - Nekla - Niemcz - Myślęcinek - Leśne

Zima, miejmy nadzieję, już nie wróci, dlatego zdjąłem niebieską oponkę i ruszyłem na objazd podbydgoskich wiosek. Pierwsze wrażenie po trzech miesiącach chomikowania to: kurde, ale te opony hałasują! Szybko się jednak przyzwyczaiłem. Początkowo aż za ciepło, gdy zaszło słońca zacząłem przymarzać :/ I do tego strasznie zgłodniałem. Jednak kręcąc w domu nie trzeba pamiętać o jedzeniu bo do kuchni niedaleko ;)

Zimo, do zobaczenia za rok!!! (wcześniej już Cię nie chcę widzieć!)
Poniedziałek, 17 września 2012 Komentarze: 2
Hotel Gromada - Piła Leszków - Piła Kalina - Byszki - Ujście - Ługi Ujskie - Stobno - Kotuń - Dolaszewo - Gładyszewo - Rez. Kuźnik - Koszyce - Hotel Gromada

Dzisiaj chyba jedyne w miarę wolne popołudnie, więc trzeba było to wykorzystać. Wybór padł na Ujście (Gwdy do Noteci). Stamtąd dalej samo poszło. Było tylko to co najlepsze - równe i spokojne asfalty; rzeki, jeziora i stawy; lasy, łąki i mokradła. Nawet szlak bocianich gniazd był! No i oczywiście ukochane krzaczory :D

Poznańsko Kategoria > 50
Sobota, 1 września 2012 Komentarze: 2
Karolin - Sołacz - Cytadela - Karolin - Sołacz - Rusałka - Strzeszynek - Rusałka - Sołacz - Cytadela - Karolin

Najpierw z santosą, później z dudą, a na koniec wspólnie :)
Czwartek, 30 sierpnia 2012 Komentarze: 1
Leśne - WOMP - Leśne - Wojska Polskiego - Leśne - Niemcz - Dobrcz - Trzeciewiec - Kozielec - Trzęsacz - Strzelce Górne - Jarużyn - Zamczysko - Leśne

Wróciłem rano ze służby i wziąłem się za sprzątanie. Tak zeszło mi pół dnia... Później na krótko do apteki załatwić parę spraw, powrót i... mycie okien. A na wieczór trening. Ostro, najpierw chwila zabawy na Myślęcinku. Później mocno przed siebie. Pod wiatr. Gdzieś na 55 kilometrze odcięcie, jak na jakimś maratonie. Brak sił, żeby bujnąć rower >15 km/h. Masakra jakaś. Jedyne o czym myślałem to żeby być już w domu. No i jadę tak sobie przez las. I jest zjazd. Puszczam klamki, nie dokręcam. Nagle przyp*** w jakiś kamień. Snake... Ja chcę być już w domu!!! Buuuu... ;(
Poniedziałek, 6 sierpnia 2012 Komentarze: 0
Reda - Zbychowo - Reszki - Rumia - Gdynia - Sopot - Gdańsk - PKP Gdańsk Główny - PKP Rumia - Reda

Początek nam nie wyszedł zupełnie... Mieliśmy w planach dotrzeć do Gdyni niebieskim rowerowym przez Trójmiejski Park Krajobrazowy. Jednak oznakowanie było fatalne i nieźle pobłądziliśmy. Mi się podobało (górki, kamienie i takie tam ;) za to Sylwii już mniej :p Koniec końców stwierdziliśmy, że dojeżdżamy do Rumi jakimś asfaltem i dalej jedziemy "normalnie". Tym oto sposobem zamiast 7 km, do Rumi mieliśmy 27 :D

Wycieczka miała na celu bardziej lansowanie niż jeżdżenie ;) Muszę przyznać, że dość dobrze nam to wychodziło :)

Spory odcinek na wysokości Kępy Redłowskiej trzeba było pokonać plażą. Wspomnienia powróciły...

Sopot jest "bardzo przyjazny" rowerzystom - ścieżka na której chcą wprowadzić ograniczenie do 10 km/h oraz zakaz wstępu na molo nieźle mnie zniechęciły do najdroższego miasta w Polsce...

Za to Gdańsk zaskoczył nas ścieżką prowadzącą aż do latarni w Nowym Porcie. I PGE Areny oczywiście :)

Z dalszego kręcenia się po Gdańsku warty odnotowania był postój pod stocznią.
Cała reszta to miejski gwar, od którego z tak wielką chęcią uciekam przy każdej nadarzającej się okazji...
Poniedziałek, 9 lipca 2012 Komentarze: 0
2012 Tuchola we dwoje
Dzień pierwszy
Dzień drugi
Dzień trzeci
Dzień czwarty
Dzień piąty

Rytel - Klosnowo - Jarczewo - Chojniczki - Charzykowy - Funka - Bachorze - Małe Swornegacie - Swornegacie - Drzewicz - PN Bory Tucholskie - Męcikał - Mylof - Rytel

Nie przepadam za pisaniem relacji z opóźnieniem, gdyż wiele z tego co się chciało przekazać ucieka... Z tego dnia na przykład pamiętam przede wszystkim błądzenie. Szlak prowadzący do Charzyków jest co najmniej słabo oznaczony... Niemniej wrodzony kobiecy instynkt (Sylwii) a mój nabyty ;) doprowadziły nas do celu.

Poszwędaliśmy się trochę po "mieście" i pojechaliśmy do Małych Swornych mając nadzieję, że uda nam się przejechać przez remontowany most. Udało się :)

W Swornychgaciach trochę odpoczęliśmy, popluskaliśmy się i obraliśmy dalszą drogę. Drogę przez Park Narodowy "Bory Tucholskie". Przepiękne miejsce!!! Nie wiem, czy gdziekolwiek wcześniej widziałem TAKIE lasy! Czyste, idealnie równe. No i te jagody :D

2012 Tuchola we dwoje
<--- Poprzedni dzień --- Kolejny dzień --->
Środa, 4 lipca 2012 Komentarze: 0
HZ: 3% | FZ: 13% | PZ: 82%

Leśne - Niemcz - Borówno - Dobrcz - Trzeciwiec - Kozielec - Trzęsacz - Strzelce Dolne - Jarużyn - Maksymilianowo - Niemcz - Leśne

Gdzieś mi się obiło o uszy, że w Kozielcu jest fajny zjazd, więc podskoczyłem to sprawdzić - nachylenie 10%, ostre zakręty i przepiękny widok na dolinę Wisły na koniec. Jednym słowem - WOW!

Do tamtego miejsca miałem średnią prawie 30 km/h. Stwierdziłem, że fajnie byłoby przekroczyć trzydziestkę.
Była moc!!! Na podjazdach nogi paliły, na płaskim jak łapałem rytm nic mnie nie mogło zatrzymać :) Oby tak dalej!

Wtorek, 19 czerwca 2012 Komentarze: 0
HZ: 26% | FZ: 52% | PZ: 20%

Karolin - Bolechowo - Biedrusko - Kiekrz - Rusałka - Malta - Karolin

Ale żeby nikogo nie spotkać na poligonie?! Wstyd panowie i panie! Wstyd!!!

Niedziela, 17 czerwca 2012 Komentarze: 0
Kalorie 1921 kcal
HZ: 12% | FZ: 46% | PZ: 41%

Karolin - Suchy Las - Oborniki - Uchorowo - Murowana Goślina - Czerwonak - Karolin

Stacja Orlen przed Suchym Lasem, zatrzymuje się facet w średnim wieku, ściąga flagi i odjeżdża. Czyli to już koniec Euro...

Druga ciekawa sytuacja, Oborniki, Mistrzostwa Europy w Motocrossie. Policjanci blokują fragment drogi, podjeżdżam, pytam się czy mogę jechać, bez problemu puszczają. Z drugiej strony jakiś tubylec postąpił pewnie tak samo podjeżdżając do policjantów.
I co? Dali mu alkomat :D

Sobota, 16 czerwca 2012 Komentarze: 0
HZ: 8% | FZ: 17% | PZ: 65%

Karolin - Cytadela - Sołacz - Rusałka - Strzeszynek - Rusałka x2 - Sołacz - Stary Rynek - Malta - Antoninek - Gruszczyn - Ligowiec - Janikowo - Karolin

Za tydzień Karpacz, a ja kompletnie nie czuję mocy... Do tego dochodzi problem z czasem wolnym...
Ehhh... no zobaczymy jak to będzie. Jutro planuję powtórkę z rozrywki, ale wcześniej bo dzisiaj było za gorąco.

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

• Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po 10 tys. kilometrów szutrów i asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na gravela to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

• Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)