droga jest celem

Lewińskie Szutry Kategoria >150, Edge 1040, Foto
Czwartek, 8 maja 2025 Komentarze: 1
Dystans156.11 km
Teren120.00 km
Czas05:51
Podjazdy556 m
SprzętGrizzly
Vśrednia26.69 km/h
Vmax42.19 km/h
Tętnośr.138
Tętnomax162
Kalorie 4783 kcal
Temp.14.0 °C
Więcej danych
W tym roku jakoś nie ciągnie mnie do ścigania, więc po raz kolejny odpuściłem Lewińskie Szutry - imprezę zaczynającą sezon gravelowych wyścigów w okolicach Wrocławia. Z relacji znajomych wiedziałem, że trasa jest całkiem spoko, więc od dawna było w planach jej przejechanie. Po wczorajszym oddaniu krwi miałem dzień wolnego, więc w końcu nadarzyła się okazja.

Jak wrażenia? Naprawdę spoko. No, może poza chyba 10 kilometrową prostą po "nawrotce" w Krapkowicach. Nosz ile można jechać bez kręcenia kierownicą :p Reszta bardzo ciekawa. Puste leśne drogi, kilka spokojnych asfaltów, trochę rzeczek i stawów. No i prawie zero ujebów - nic, tylko jeździć :)

Żeby nie było tak cukierkowo - po drodze zupełnie zaskoczył mnie niemiecki obóz jeniecki Stalag 318, znany również jako Stalag VIII-F. Przetrzymywano w nim głównie jeńców wojennych z Armii Czerwonej. Warunki w obozie były wyjątkowo ciężkie, szczególnie dla sowietów. Szacuje się, że w Stalagu 318 zginęło kilkadziesiąt tysięcy osób. Wielokrotnie przechodzą mnie ciarki, jak pomyślę sobie, co działo się 80-85 lat temu w miejscach, w których obecnie z uśmiechem na twarzy jeżdżę sobie na rowerku... Ludzie to jednak najpodlejszy z gatunków...

Trasa: Lewin Brzeski - Żelazna - Krasna Góra - Łambinowice - Kuźnica Ligocka - Krapkowice - Komprachcice - Wawelno - Dąbrowa - Oldrzyszowice - Lewin Brzeski

Komentarze

Trollking 01:26 niedziela, 11 maja 2025
Kolejne brawa za dystans i średnią :)

Cóż, 100% racji co do ludzkości. Pod Poznaniem, jak pewnie wiesz, też są na to dowody. Pod Poznaniem, w Luboniu, też...
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa woscs
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

100389.17

KILOMETRÓW NA BLOGU

26706.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.36 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

190d 12h 52m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po 10 tys. kilometrów szutrów i asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na gravela to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

  • Ameliniowa rama Canyon Grizl 6
  • Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Koła DT Swiss Gravel LN
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460