droga jest celem

Team Tufo Kategoria Edge 1040, Foto
Sobota, 8 lutego 2025 Komentarze: 6
Dystans45.25 km
Teren25.00 km
Czas01:49
Podjazdy100 m
SprzętGrizzly
Vśrednia24.91 km/h
Vmax40.97 km/h
Tętnośr.131
Tętnomax163
Kalorie 1547 kcal
Temp.0.0 °C
Więcej danych
Dość udawania szosówki, Tufo wracają do łask. Ale co się z nimi namęczyłem przy "zamleczaniu" to moje... Chyba najwyższa pora kupić zasobnik sprężonego powietrza, bo inaczej zwariuję ;)


Trasa: Różanka - Poświętne - Polanowice - Sołtysowice - Psie Pole - Zgorzelisko - Wilczyce - Kiełczów - Wilczyce - Strachocin - Biskupin - Zacisze - Karłowice - Różanka

Komentarze

Trollking 23:03 niedziela, 9 lutego 2025
Tak jak myślałem :) Dzięki!
daVe 22:29 niedziela, 9 lutego 2025
Tak, wg mnie na początek dwa blaty będą lepsze.
Trollking 22:10 niedziela, 9 lutego 2025
Dzięki za konkretne odpowiedzi :) Przekażę :)

Kolega nie ma doświadczenia, ja go namawiam na jakiś rower trekkingowy, bo chce mieć coś i do lasu, i na drogi, ale mu się nie podobają. A mtb za ciężki. No nie dogodzisz :)

Czyli, jeśli uprze się na gravela, to zapewne lepiej szukać coś z dwoma blatami?
daVe 21:50 niedziela, 9 lutego 2025
A jeśli pytasz o rower - wg mnie gravel to najlepsza opcja na jeden rower. Gdy możemy mieć ich kilka - nie zawsze będzie najlepszym wyborem. Ale to pewnie wiesz sam ;)
daVe 21:49 niedziela, 9 lutego 2025
Napęd 1x to często pójście na kompromis. Miałem wcześniej dwurzędową korbę 46/30 i świadomie zmieniłem na jeden blat 40T. Na szosie się nie ścigam (prędkość 42-45 km/h to maks w obecnej konfiguracji), nogę na podjazdach mam a zyskuję wagą i przede wszystkim prostotą napędu - zarówno podczas jazdy (nie trzeba myśleć, na jakim przełożeniu jechać :D - przy poprzedniej konfiguracji i prędkości 18-22 km/h nie wiedziałem, czy jechać z blatu, czy z małej) jak i podczas serwisu (mega ułatwienie, jak można po prostu zdjąć łańcuch z korby; no i mniej ząbków jest do mycia ;) Czy zostaję przy takim napędzie? Na pewno. Czy polecę? To zależy. Jeśli kolega jest świadomy ograniczeń i ma pewne doświadczenie to tak. Jeśli dopiero zaczyna przygodę z rowerem to chyba lepiej zacząć od czegoś bardziej uniwersalnego. No chyba, że planuje np. zestaw SRAM z kasetą 10-44 i korbą 40 lub 42T lub jeszcze lepiej Campą z kasetą 9-42 - wtedy przełożeń nie braknie. Choć może braknąć pieniędzy ;)
Trollking 21:28 niedziela, 9 lutego 2025
Nawet nie wiem jak się mleczkuje :)

Z innej beczki - kumpel planuje kupno gravela - jak w praktyce sprawdza Ci się ten z jednym blatem? Nie brakuje trochę zębów na wspomnianej szosie? I jak ogólnie wrażenia, kupiłbyś raz jeszcze?
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ruchy
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

97310.69

KILOMETRÓW NA BLOGU

25821.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.35 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

184d 21h 23m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po 10 tys. kilometrów szutrów i asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na gravela to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

  • Ameliniowa rama Canyon Grizl 6
  • Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Koła DT Swiss Gravel LN
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460