rowerowe historie

daVe
Bye, bye derailleur Kategoria > 50, Edge 1040, Foto
Niedziela, 30 czerwca 2024 Komentarze: 2
Dystans70.32 km
Teren55.00 km
Czas02:38
Podjazdy336 m
SprzętGrizzly
Vśrednia26.70 km/h
Vmax49.32 km/h
Tętnośr.123
Tętnomax163
Kalorie 1217 kcal
Temp.28.0 °C
Więcej danych
Ostatnio wygrałem talon na zębatkę od banless, a i tak myślałem o wyrzuceniu przedniej zmieniarki, więc żal było tego nie wykorzystać ;) Dużo wątpliwości miałem z doborem kasety, ale ostatecznie padło na 11-38 od microSHIFT'a - jedyna sensowna (i dostępna) 10s z pięcioma małymi zębatkami w odstępach po dwa ząbki. Na przód wleciała jajowata 40T. Jak wrażenia? Zysku 270 gram kompletnie nie czuć, ale to akurat nie dziwi ;) Dobór przełożeń jest jak najbardziej ok, do 50 km/h dokręcę, a co najważniejsze ponad 20% pagórek koło Wiszniaka też spokojnie do wjechania i to z personal best. Jestem przekonany, że to zasługa jajka. Pierwsze metry na płaskim myślałem, że to nic nie daje. Natomiast na siłowym dokręcaniu czuć, że ciśnie się na korby dłużej niż normalnie. Jest też wrażenie większej płynności ruchu. Nie sądziłem, że to powiem, ale to chyba naprawdę działa! O aspektach wizualnych nie będę nawet wspominał, bo jest pięknie :)

Trasa: Różanka - Osobowice - Rędzin - Paniowice - Uraz - Lubnów - Golędzinów - Mienice - Piotrkowiczki - Strzeszów - Rogoż - Szymanów - Widawa - Polanowice - Sołtysowice - Ołbin - Różanka

Komentarze

daVe 21:45 czwartek, 4 lipca 2024
Akurat w szosie jeszcze długo to nie grozi. Tak mi się przynajmniej wydaje :)
Trollking 23:20 niedziela, 30 czerwca 2024
Ja tam nie mogę się przekonać do napędu z jedynką z przodu. Pewnie niedługo będę musiał, bo części zabraknie do innych rozwiązań, ale póki co się bronię :)

Wygląda to ładnie, ale też trochę jak napakowana gruszka :)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa acaja
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

90053.68

KILOMETRÓW NA BLOGU

24039.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.30 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

171d 19h 03m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po prawie 10 tys. kilometrów szutrów i tragicznych asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na szutrówkę to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

  • Ameliniowa rama Canyon Grizl 6
  • Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Koła DT Swiss Gravel LN
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460