Oder River Trail przez Opolszczyznę

Wtorek, 22 sierpnia 2023 · Komentarze(0)
Przelot Opole - Wrocław szlakiem wzdłuż Odry chodził mi po głowie od dawna, ale jakoś nigdy nie było okazji. Tym razem w końcu się udało - w jedną stronę autem, szybkie ogarnięcie swoich tematów i w drogę!

Wbrew nazwie, odcinków, które pokonywało się w dużej bliskości rzeki było bardzo mało. Na co dzień mam jej jednak tak dużo we Wro, że wcale mi jej nie brakowało ;)

Większość trasy to jazda bardzo spokojnymi asfaltami i szutrówkami pomiędzy małymi wioskami Opolszczyzny. Trafiło się trochę błota, ale nie na tyle dużo, żeby narzekać na jego ilość. Jedyne większe miasta na trasie to oczywiście Opole, Brzeg i Oława. W sumie nic szczególnego... Chyba najciekawszy był Zamek Piastów Śląskich w Brzegu. Pozostałe miejscówki - bez szału...

Trasa: Opole - Zakrzów - Żelazna - Niewodniki - Narok - Golczowice - Mikolin - Skorogoszcz - Wronów - Kopanie - Zwanowice - Kruszyna - Brzeg - Lipki - Ścinawa Polska - Oława - Siedlce - Zakrzów - Kotowice - Siechnice - Blizanowice - Trestno - Opatowice - Kładka Zwierzyniecka - Ołbin - Różanka