droga jest celem

W poszukiwaniu wiosny Kategoria > 50
Poniedziałek, 4 lutego 2008 Komentarze: 0
Dystans54.01 km
Teren38.00 km
Czas02:53
SprzętLawinka
Vśrednia18.73 km/h
Vmax43.00 km/h
Więcej danych
Dom - Kicin - Dziewicza Góra - Annowo - Owińska - (Bolechówko) - Promnice - Mściszewo - Starczanowo - Rez. Śnieżycowy Jar - Starczanowo - Mściszewo - Promnice - Owińska - Czerwonak - Dom

Jako, że od kilku dni pogoda iście wiosenna pojechałem dzisiaj szukać jej pierwszych oznak w naturze. Niestety nic nie znalazłem...
Początek trasy standardowy. Z domu na Dziewiczą (żółtym szlakiem) i dalej zjazd w kierunku Annowa i Owińsk (niebieski szlak). Na tym odcinku bez żadnych niespodzianek. Z Owińsk brzegiem Warty skierowałem się do Promnic. I tu pierwsze miłe zaskoczenie. Nie sądziłem, że jest tutaj tak dużo leśnych ścieżek. Tamtejszy nadwarciański las jest nimi dosłownie poprzecinany. Na pewno jeszcze nie raz się tam wybiorę. Miejscami dróżki mocno zorane przez quady, czego wynikiem było straszne błoto - jazda jak na lodzie - ale i tak było fajnie :-) Od Promnic do samego Starczanowa droga prowadziła wśród pól i łąk a tylko w oddali widać było spokojny nurt Warty. Gdy już dojechałem do Rezerwatu (w pewnym miejscu błoto skutecznie to uniemożliwiało - zaklejone nim opony dosłownie nie mieściły się w widełkach...) niestety nie ujrzałem nic, co mogłoby świadczyć o nadejściu wiosny. Trzeba jeszcze trochę poczekać do zakwitnięcia śnieżyc... Powrót do domu również bardzo przyjemny, jednak zrobiło się lekko pod wiatr. Jako, że byłem już trochę spocony a nie mam czasu na chorowanie ;-) na wysokości Owińsk wjechałem na asfalt, aby szybciej dotrzeć do domu. Teraz czeka mnie wyczyszczenie mojego GieTeka. Trochę mu się dostało podczas przebijania się przez to błoto...

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa obled
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

107851.89

KILOMETRÓW NA BLOGU

28490.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.34 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

204d 16h 14m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

GREY

Nowy stary Grizl po wymianie gwarancyjnej. Przy okazji wjechał napęd na bateryjki. Może i lekka fanaberia, ale jak to chodzi!

  • Canyon Grizl AL
  • Osprzęt Sram Rival XPLR (42T + 10-44T)
  • Koła BW SuperLite 40
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Niestety, niedawno pękła w okolicach suportu, więc pora pomyśleć nad nowym mieszczuchem...

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosa, kupiona lekko używana. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie była - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po wielu tysiącach kilometrów szutrów i asfaltów stwierdzam, że zamiana szosy na gravela to był strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :) Rama pękła po 20.000 km, bez zająknięcia wymieniona na nową w ramach gwarancji.

  • Canyon Grizl 6 z amelinium
  • Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Koła BW SuperLite 40
  • Opony Tufo Thundero HD 40C