droga jest celem

Ciężkie MTB po Kocich Kategoria > 50, Edge 520, Foto
Sobota, 15 sierpnia 2020 Komentarze: 0
Dystans65.52 km
Teren50.00 km
Czas03:29
Podjazdy518 m
SprzętChińczyk
Vśrednia18.81 km/h
Vmax42.12 km/h
Tętnośr.114
Tętnomax160
Kalorie 1852 kcal
Temp.22.0 °C
Więcej danych
Od jakiegoś czasu planowałem ten wyjazd i w końcu się udało - zazwyczaj w Kocie jadę szosą, ale tym razem postanowiłem spenetrować je na MTB.

Nie zdążyłem dobrze wyjechać z Wrocławia i zaczęło padać - cóż zrobić, rower się po wszystkim umyje a przynajmniej będzie chłodniej ;)

Niestety powyższe dotyczy nie tylko roweru, ale i napędu. Tuż po wjechaniu do lasu wszystko oblepiło się piachem i błotem. Aż mnie bolało, jak słyszałem jak się wszystko mieli... Wracając do trasy - jak się okazało parę miejsc kojarzyłem z XC Mienice, w którym kiedyś startowałem. Chyba najciekawsza miejscówka to Wielkie Urwisko w Przełomie Lubniówki koło Borkowic. Fajnie się zjeżdżało, gorzej że za bardzo nie było jak wrócić na Dolnośląski Szczyt (choć mapa pokazywała co innego...) i czekało mnie pierwsze tego dnia butowanie, ale naprawdę było warto (pierwsze zdjęcie we wpisie jest właśnie ze szczytu).

Później pokręciłem się trochę asfaltami, które z racji okolicznych widoczków wcale nie są nudne! ;)

Przez jeden z sadów dane mi było się przedzierać, dosłownie... Szlak na Ciemną Górę to lekkie przegięcie... Liczyłem się z trudnościami wybierając tego dnia szlaki piesze, ale tam prawie w ogóle go nie ma! Gdyby nie cel, na pewno bym zawrócił. Zależało mi jednak wdrapać się na najwyższy szczyt Wzgórz Trzebnickich, dlatego nie odpuściłem. Jednak kolejny raz się tam nie wybieram :p

Dalej było już tylko gorzej :p Szlaki na mapie to w zasadzie tylko wskazówki, poruszałem się centralnie przez pola wybierając ślady ciągników. Gdyby było przed żniwami, to chyba jeszcze bym się przez nie przedzierał. Ogólnie klimat i widoczki super, ale kompletny brak ścieżki/drogi/czegokolwiek to lekkie przegięcie ;) Choć trzeba przyznać, że znaczki na drzewach dość ładne, chyba niedawno odnawiane :D

W sumie w planach miałem jeszcze drugą stronę starej DK5, ale nie podejrzewałem, że tyle mi zejdzie przy przebijaniu się przez obornicko-trzebnickie pagóry, więc ostatecznie z Obornik szybko pocisnąłem do domu. Ogólnie to było bardzo fajnie, choć chyba na razie nie planuję powtarzać :p

Trasa: Różanka - Kryniczno - Szymanów - Szewce - Ozorowice - Lesiste Wzgórza - Płaski Szczyt (213 m n.p.m.) - Mienice - Wielkie Urwisko - Dolnośląski Szczyt (226 m n.p.m.) - Węgrzynów - Farna Góra (257 m n.p.m.) - Ciemna Góra (258,3 m n.p.m.) - Dębowy Wierch (248,4 m n.p.m.) - Połaniec (245 m n.p.m.) - Przełęcz Trójniak (242,9 m n.p.m.) - Gnieździec (226 m n.p.m.) - Kuraszków - Oborniki Śląskie - Golędzinów - Pęgów - Ozorowice - Szewce - Szymanów - Kryniczno - Różanka

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iaiwr
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]

PARĘ SŁÓW O MNIE

Cześć, jestem Dawid z miasta Wrocław!

Nikt pewnie nie uwierzy, ale jako dziecko nie chciałem jeździć na rowerze. Za to w 2009 roku wystartowałem w pierwszych zawodach. To wtedy zaczęła się moja przygoda z kolarstwem. Kiedyś nastawiony na wyniki, teraz częściej wybieram "kolarstwo romantyczne".

94692.43

KILOMETRÓW NA BLOGU

25484.00

KILOMETRÓW W TERENIE

22.35 km/h

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

180d 01h 04m

CZAS NA ROWERZE

MOJE ROWERY

CHIŃCZYK

Spełnienie marzeń o karbonowym 29er. Początkowo miał to być niemiecki Canyon, ale z powodu wpadki przy jego zakupie, zdecydowałem się na chińczyka od Marka K. Podczas składania plan był prosty - budujemy rower do ścigania, ale nie bez kompromisów. Oprócz wagi liczyła się przede wszystkim trwałość, uniwersalność i wygoda. Tym sposobem minimalnie przekroczyliśmy 10 kg, ale wyszło super.

  • Karbonowa rama Flyxii FR-216
  • RockShox SID XX World Cup
  • Osprzęt XT M8000 (32T + 11-46T)
  • Koła DT 350 + DT XR331 + DT Champion
  • Opony Vittoria Barzo 2.25 + Mezcal 2.25

GRIZZLY

Zakup długo chodził mi po głowie, ale pojawiały się myśli, że te gravele to tylko chwilowa moda itp.... Po 10 tys. kilometrów szutrów i asfaltów mogę stwierdzić, że zamiana szosy na gravela to był jednak strzał w dziesiątkę! Szybkość, wygoda i wolność. Gdybym miał mieć jeden rower, to na pewno byłby to gravel :)

  • Ameliniowa rama Canyon Grizl 6
  • Osprzęt GRX RX400 (40T + 11-38T)
  • Koła DT Swiss Gravel LN
  • Opony Tufo Thundero HD 40C

LAWINKA

Jesteśmy razem od lipca '07. Była to miłość od pierwszego wejrzenia, trwa do dzisiaj :) Początkowo robiła za sprzęt do ścigania, teraz katuję ją na całorocznych dojazdach do pracy. Od kilku lat obwieszona błotnikowo-bagażnikowym szpejem.

  • Rama GT Avalanche 2.0
  • RockShox Reba SL
  • Napęd Deore XT M770
  • Hamulce Formula RX
  • Koła Deore XT

WILMA

Pierwsza szosówka, kupiona lekko używana. Po wielu latach na MTB pozwoliła poznać uroki jazdy na szosie. Mimo zastosowania karbonu, demonem wagi nie jest - w sumie około 9 kg. Po latach oddana w dobre ręce, by cieszyć kolejnego właściciela :)

  • Karbonowa rama Wilier Triestina Mortirolo
  • Osprzęt Campagnolo Veloce/Mirage
  • Koła DT R460